138694.jpg                  

 

Ihmissuhde on kahden ihmisen suhde:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Minä – sinä - suhde.

Se ei ole

minä - se - suhde.

Minä tunnen ja sinä tunnet.

Minä ajattelen ja sinä ajattelet.

Minä toimin ja sinä toimit.

Hyvässä ihmissuhteessa saamme tuntea, ajatella ja toimia

niin avoimesti kuin kokonaisesti.

Minä olen minä,

sinä olet sinä.

Me voimme olla yhdessä,

me voimme toimia yhdessä.

Minä en pidä kaikesta, mitä sinä teet.

Sinä et pidä kaikesta mitä minä teen.

Minä ajattelen toisin kuin sinä.

Minä en ole sinä.

Sinä et ole minä.

Minä en omista sinua.

Sinä et omista minua.

Minä en ole sinulle väline.

Sinä et ole minulle väline.

Me voimme kuulua toisillemme.

138711.jpg

Ihmissuhde on tässä ja nyt.

Minä kohtaan sinut tässä.

Sinä kohtaat minut nyt.

Olen kohdannut ihmisiä ennen sinua.

Olen kohdannut miehiä ja naisia,

vanhoja ja nuoria.

Minussa on muistoja näistä ihmisistä.

He ovat loukanneet minua.

He ovat rakastaneet minua.

He ovat pitäneet minua hyvänä,

mutta vain sinut kohtaan nyt.

Hyvässä ihmissuhteessa eivät muistot värjää tunteitani,

ajatuksiani tai toimintaani,

jotka sinä minussa herätät.

Jokainen ihminen on uusi kirja.

Olen lukenut muitakin,

mutta vain tästä voin oppia nyt.

138711.jpg

Ihmissuhde on vaihtamista.

Minä annan sinulle.

Sinä annat minulle.

Huono ihmissuhde on ottamista.

Minä riistän sinua.

Sinä riistät minua.

Minä en anna.

Sinä et anna.

Hyvä vaihtaminen on suoraa rehellistä ja

avointa.

Minulla ei ole naamiota kun kohtaan sinut.

Minä en peitä tunteitani kun kohtaan sinut.

Toivoisin myös sinun samaa.

138711.jpg

Ihmissuhde vaikeudet ovat tunnevaikeuksia.

Ne ovat pettymyksiä, pelkoa,

nälkää vailla olemista.

Kaikkien tunteiden avoin esittäminen

on hyvien ihmissuhteiden perusta.

Siinä on tilaa myös vihalle.

Viha ja rakkaus on pitämistä.

Viha ja rakkaus on käsittämistä

138711.jpg

Ihmissuhde on rakastamista.

Minä rakastan sinua.

Sinä rakastat minua.

Meidän välillämme on lämmin, kunnioittava ja välittävä suhde.

Minä rakastan sinua niin kuin itseäni.

Sinä rakastat minua niin kuin itseäsi.

Minä voin antaa rakkautta,

kun olen rakkautta saanut.

Oikea itserakkaus on hyvän ihmissuhteen perusta.

Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

 138711.jpg